Artist: The Pogues
Title Of Album: The Very Best Of The Pogues
Year Of Release: 2013
Label: Rhino / 826663-13738
Genre: 67:44 min
Total Time: Celtic, Folk Punk, Irish Punk
Format: FLAC (tracks +.cue, log-file)
Quality: Lossless
Total Size: 443 mb
There's little question that the Pogues were a seminal band, blessed with great musicians, and led by Shane MacGowan, a songwriter of major vision and talent. This was apparent on their initial Stiff singles but it truly blazed on their Elvis Costello-produced second studio album, Rum Sodomy & the Lash, a record that artfully walked the razor's edge between Irish traditionalism and venomous, working-class punk. Though they became more accomplished in later albums, they never strayed from this template. What did change, however, was the group's consistency, largely because their fortunes were tied too closely to those of MacGowan. His talent burned intensely, but like a supernova, it flamed out quickly as the singer sank into an abyss of liquor and drugs. He could still turn out some great moments, but his unpredictability became a major liability for the group's very sanity and they had to let him go. Ironically, without Shane aboard, the Pogues started to drift and they only lasted through two more albums before calling it a day, leaving behind a body of work that is very well summarized on this compilation, The Very Best of the Pogues. This concentrates heavily on the group's first three albums, where MacGowan's writing was its sharpest and the band sounded best, but it also picks up highlights from more stylisically diverse albums like Peace and Love and Hell's Ditch. That's not to say this is a perfect collection; it has a tendency to play toward their traditional folk inclinations, which means it overlooks such wonderful moments as their stomping Motown salute "Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah," one of the very best singles of the late '80s and early '90s. Even so, this collection is as good a single-disc retrospective as it could be, and it comes very close to capturing the Pogues at their very best.
Нет сомнений в том, что Pogues были оригинальной группой, благословленной великими музыкантами и возглавляемой Шейном МакГоуэном, автором песен с большим видением и талантом. Это было очевидно на их первых синглах Stiff, но на самом деле это произошло на их втором студийном альбоме Elvis Costello, Rum Sodomy & the Lash, альбом, который искусно шел по лезвию бритвы между ирландским традиционализмом и ядовитым панком рабочего класса. Хотя они стали более совершенными в более поздних альбомах, они никогда не отклонялись от этого шаблона. Что изменилось, тем не менее, была последовательность группы, в основном потому, что их состояния были слишком тесно связаны с МакГоуэном. Его талант сильно горел, но, как сверхновая, вспыхнул быстро, когда певец погрузился в бездну спиртных напитков и наркотиков. Он все еще мог обернуться некоторыми замечательными моментами, но его непредсказуемость стала главной помехой для самого здравомыслия группы, и они должны были отпустить его. По иронии судьбы, без Шейна на борту The Pogues начали дрейфовать, и они продержались только еще два альбома, прежде чем называть это днем, оставляя после себя работу, которая очень хорошо описана в этом сборнике, The Very Best of the Pogues. Это в значительной степени концентрируется на первых трех альбомах группы, где сочинение МакГоуэна было самым резким, а группа звучала лучше всех, но при этом выделяются основные моменты из более разнообразных по стилю альбомов, таких как Peace and Love и Hell's Ditch. Это не значит, что это идеальная коллекция; у него есть тенденция играть в сторону их традиционных народных наклонностей, что означает, что он упускает из виду такие замечательные моменты, как их потрясающий салют Motown "Да, да, да, да, да", один из самых лучших синглов конца 80-х и начала 90-х. Несмотря на это, эта коллекция настолько хороша, как и ретроспектива с одним диском, и она очень близка к тому, чтобы запечатлеть Pogues в лучшем виде.